מזכיר 'המועצת' לשעבר: "מעולם לא הייתה החלטה מוכנה לפני הכינוס"

יעקב גפן No Comments on מזכיר 'המועצת' לשעבר: "מעולם לא הייתה החלטה מוכנה לפני הכינוס"

מזכיר 'מועצת גדולי התורה' המיתלוגי הרב אבישי שטוקומהר, בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' על עבודת המזכיר: "כולם יוצאים ורק המזכיר נשאר יחד עם גדולי ישראל"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב אבישי שטוקומהר מזכיר "מועצת גדולי התורה" הקודם, התראייםן היום (ראשון) לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית'. הרב שטוקומהר סיפר על עבודת המועצת וניסוח ההחלטות איך שהיה נהוג בזמנו.

בתחילת הישיבה ומר הרב אבישי, "שומעים סקירה מהחברי כנסת ואח"כ שולחים אותם החוצה ורק המזכיר נשאר, גדולי התורה מתדיינים יחד כולם, לבסוף מקבלים החלטה ואח"כ קוראים לחברי כנסת לחזור.

הרב שטוקומהר מבהיר כי בזמנו: "מעולם לא הייתה החלטה מראש, יש חילוקי דעות ולבסוף מתרקמת ההחלטה. המזכיר כותב את ההחלטה בהנחיית מועצת גדולי ישראל".

עוד הויחף המזכיר המיתולוגי: "חילוקי דיעות ישנם כשהם נמצאים לפני ההחלטה, לפעמים בסוף הישיבה יש הצבעה ואח"כ מחליטים. בזמני כל הדיונים התנהלו בתוך המועצה אף אחד לא היה פרט למזכיר, בסוף הישיבה קראו למזכיר והנחו אותו לנסח את ההחלטה".

לגבי בחירת זהות המזכיר החדש איך ההליך נעשה? עונה הרב: "זה דברים שנעשים מאחורי הקלעים, ממה שאני יודע, אין דיון בתוך המועצה. שהחליפו אותי אמרו לי. כרגע אבל שאכתוב בעתיד ספר זכרונות אני אדבר על כך".

הרבנ שטוקוהמר סיים: כי זה קידוש ה' לדעתי כל הפעילות של "מועצת גדולי התורה" בתקופה האחרונה.



0 תגובות